כיצד משווק נדל״ן יכול לעזור לך לעשות את עסקת חייך.
דירה בישראל 2020 היא נכס, אולי החשוב ביותר בכלכלת המשפחה. היא משמשת כפלטפורמה שיכולה למנף את היכולת הכלכלית של המשפחה ולייצר מציאות חדשה. לכן, משפחות רבות מסתכלות על הדירה לא רק כבית וקרקע יציבה לילדים, אלא כנכס כלכלי. בשל כך, כאשר מעוניינים לבצע מכירה של נכס צריך להסתכל על הפעולה כמעשה כלכלי לכל דבר. החשיבות של נקודת המבט הזו היא קריטית, ולו רק משום שזווית זו מצריכה הכנסת איש מקצוע נוסף לתמונה, לצד עורך הדין, יועץ המשכנתא העצמאי והבנק המלווה. בישראל של 2020 יש חשיבות קריטית לצרף לצוות שחקן נוסף, משווק נדל״ן.
משווק נדל״ן הוא מקצוע שביצע ״עלייה״ לישראל מארה״ב. מה שהיה נהוג לפני מספר עשורים לכנות בישראל מתווך, הפך עם השנים לאחד המקצועות הדורשים מיומנות גבוהה והבנה ריאלית ופיננסית. באנגלית הוא מכונה Realtor והוא האמצעי הטוב למקסם את מכירת הדירה. משווק נדל״ן קיים בישראל אבל בתצורה שונה, הוא שמור רק לרוכשי דירות מקבלנים בפרויקטים חדשים. כל קבלן מצוות לפרוייקט חברת שיווק והיא זו האמונה על מכירת הדירות. כל אחד שרכש דירה מקבלן יודע שהשירות שקיבל הוא שירות VIP. משווק נדל״ן לדירות בבעלות קודמת מעניק את אותו השירות אך יכול למקסם את מכירת הנכס על ידי שלושה עוגנים: המחיר הגבוה ביותר שיתקבל על הנכס, תנאי התשלום מתאימים ומועד פינוי המתאים. לצד שירות ברמה גבוהה ומיקסום מכירת הנכס, מדובר באיש מקצוע הכרחי לכל מכירה.
ישנו הבדל מהותי בין מכירת דירה לבין ביצוע עסקת המכירה הטובה ביותר. מוכרים, לרוב מסתכלים רק על מחיר הנכס, בעוד עסקת הנדל"ן הטובה יותר היא זו המתאימה עבורם, עסקה הכוללת לפחות את שלושת הפרמטרים שהוזכרו. שילוב אופטימלי של השלושה תהיה העסקה הטובה ביותר.
מה משווק נדל״ן עושה בפועל?
- אפיון צרכים וקביעת מחיר שוק, השלב הקריטי והבסיסי ביותר בעסקה. בשלב זה מבינים את צרכי המוכר וקובעים מחיר שיווק אופטימלי של הנכס. קביעת מחיר אופטימלי משלבת מספר פרמטרים כגון הכרה מעמיקה של זירת הנדל״ן בעיר, ניסיון מצטבר של ביצוע עסקאות רבות, מאגר קונים נרחב ועוד.
- שימוש בטכנולוגיה שיווקית מתקדמת לשיווק נדל״ן. הכנת סרטון מקצועי עבור הנכס, קמפיין ממוקד המפולח לפי קהלי יעד פוטנציאלים במדיה הדיגיטלית המודפסת ועוד. מחקרים מראים שמעל 60 אחוזים ממכירות נכסים הן מכירות שיתופיות, משווק נדל״ן אחר מאתר את הקונה. שיתוף באמצעות רשתות שיתוף מקצועיות מגדילות משמעותית את החשיפה.
- קבלת מתעניינים וסינון קונים לא רלוונטיים לנכס. כאשר מוכרים נכס, מוכרי הנכס הופכים בעל כורחם לסוכני מכירות. מדובר בעבודה סיזיפית שמי שאינו מיומן בה יכול למצוא אותה מתישה ואף להגיע לתוצאה פחות רצויה, מכירת הנכס במחיר ובתנאים שאינם משקפים את רצון המוכר. סינון הפונים לא רק חוסך זמן, אלא מסנן פניות לא רצויות. מספר המתעניינים הלא רצויים יכול להיות גבוה והשחיקה במתן תשובות היא לא מצב בריא כאשר מטפלים במכירת דירה. יש תמיד לזכור כי מדובר בעסקה החשובה והיקרה ביותר שרוב האנשים מבצעים, לכן יש לבצע אותה במקצועיות המרבית.
- קבלת הצעות מחיר, מו"מ וסגירת עסקה. מתוך כל ההצעות בוחרים את הצעת מחיר המתאימה ביותר. ניהול משא ומתן על ידי איש מקצוע בשמכם יכול להפוך את העסקה על פיה ולהניב לכם תוצאות מרביות, שלא הייתם מצפים להם. מפה הדרך לחתימת חוזה כבר סלולה.
המציאות הכלכלית שלנו הולכת והופכת מורכבת מיום ליום והתמקצעות במהלכים פיננסים דורשת מיומנות ששמורה לאנשי מקצוע. הצמידו משווק נדל״ן למכירת הנכס שלכם, זה יכול לשנות לכם את עתיד.